SELAMAT BERSARA

SELAMAT BERSARA
Selamat bersara kepada Puan Hajjah Fatimah binti Abas pada 12 Februari 2010. Jasamu kami kenang. Ikhlas daripada Warga SK Saint Anthony

AKTIVITI MINGGU INI

Khamis, Mei 28, 2009

SELAMAT BERCUTI


Maka bermulalah cuti sekolah pertengahan semester selama 16 hari iaitu bermula 30 Mei hingga 14 Jun 2009. Bagi murid-murid sekolah sudah pastinya ini merupakan saat yanng dinanti-nanti oleh mereka. Apatah lagi setelah berpenat lelah belajar bagi tempoh hampir lima bulan dan baru sahaja menduduki peperiksaan Penilaian Kendalian Sekolah Rendah 1 (PKSR 1) sebelum cuti ini.

Bagi sesetengah sekolah, pentadbirnya telah mengatur kelas tambahan sebagai memenuhi cuti yang agak pajang juga khsususnya untuk murid-murid tahun enam.

SK Saint Anthony Cawangan Langkap tidak ketinggalan dalam perkara tersebut. Jadual kelas tambahan telah disusun. Malah sebelum cuti ini, surat makluman dan jadual kelas tambahan masa cuti telahpun diedarkan kepada murid-murid tahun enam untuk diberikan kepada ibu bapa masing-masing.

Berikut adalah Jadual Kelas Tambahan Masa Cuti bagi SK Saint Anthony Cawangan Langkap :

1. 1.6.2009 / Isnin - Sains (Guru : En. Mohd. Nor Syahrir bin Abdullah)
2. 2.6.2009 / Selasa - Bahasa Inggeris (Guru : Pn. Zurina binti Kamaruddin)
3. 3.6.2009 /Rabu - Bahasa Melayu 1 dan 2 (Guru : En. Rostam bin Malek)
4. 4.6.2009 / Khamis - Matematik (Guru : Tuan Haji Jaafar bin Kassim)

Kelas tambahan masa cuti ini akan diteruskan ke minggu kedua cuti sekiranya murid-murid bersedia meneruskannya.

Pada minggu kedua cuti pula, seramai 5 orang murid tahun enam sekolah ini akan mengikuti kursus motivasi yang dianjurkan oleh Pejabat Khidmat Masyarakat ADUN Sungai Manik. Program bermula 8 Jun hingga 10 Jun (Isnin - Rabu) bertempat Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi.

Pengisian program lebih banyak kepada ceramah teknik menjawab soalan UPSR. Semoga mereka akan mendapat banyak manfaat daripada program tersebut dan seterusnya dapat membantu meningkatkan lagi prestasi akademik masing-maising.

Kepada murid-murid SK Saint Anthony Cawangan Langkap, penuhilah masa cuti sekolah ini dengan aktiviti-aktiviti yang berfaedah. Siapkan semua kerja rumah yang diberikan oleh guru-guru. Bantulah ibu dan bapa di rumah. Elakkan melakukan perkara yang membuang masa dan memberikan bahaya kepada diri.

Kepada para guru, selamat bercuti dan selamat balik kampung kepada yang kampungnya jauh. Antaranya Cikgu Syahrir akan balik ke Kedah, Ustaz Ahmad Sabri balik ke Kamunting, Puan Zurina mungkin balik ke kampung suaminya di Kedah, Ustazah Nor Hafazah pasti akan balik ke rumah keluarganya di Slim River, Cikgu Uma Mageswary balik ke Taiping dan sebagainya. Tidak lupa juga kepada Cikgu Uma Rani yang telah berangkat ke India bersama-sama suami.

Walaupun apapun, selamat bercuti. Namun begitu, kita percaya tugasan sekolah pasti akan dibawa bersama oleh para guru. Itulah GURU namanya.