SELAMAT BERSARA

SELAMAT BERSARA
Selamat bersara kepada Puan Hajjah Fatimah binti Abas pada 12 Februari 2010. Jasamu kami kenang. Ikhlas daripada Warga SK Saint Anthony

AKTIVITI MINGGU INI

Selasa, Mei 26, 2009

SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN







Bermula 25 Mei ini, murid-murid SKSACL akan menghadapi Peperiksaan Pertengahan Tahun bagi tahun 2009. Sesungguhnya peperiksaan ini amat penting terutamanya kepada para murid bagi menguji ilmu yang telah mereka dapat sejak awal tahun ini.



Bagi para guru, ia akan menjadi kayu ukur kepada keberkesanan P&P yang telah dijalankan oleh mereka. Segala penat lelah yang telah dicurahkan bagi tempoh separuh penggal ini akan terjelma apabila mereka menyemak dan memberikan skor/markah kepada anak-anak didik mereka.



Kepada pentadbir sekolah pula, apa sahaja keputusan yang diperoleh nanti akan menjadi indikator kepada pencapaian prestasi sekolah dalam bidang akademik. Keputusan yang diperoleh nanti juga akan menjadi batu asas kepada pihak sekolah untuk mengkaji, menilai serta merenung semula akan strategi yang telah diatur bagi meningkatkan kecemerlangan akademik sekolah khususnya UPSR.

Walau apapun, selamat maju jaya kepada semua anak didik SKSACL. Semoga kalian berjaya di dalam peperiksaan ini. Kalianlah harapan ibu, ayah dan guru.